torsdag 12. november 2009

Vestre Gravlund, Oslo

Igår fikk jeg tilbud om å bli med en tur til Oslo, Liv skulle fotografere noen gamle familiegravminner ved Vestre Gravlund.
Vi har jo noen sære interesser vi som driver med slektsforskning, så jeg fant fram min slektsdatabase for å sjekke. Dessverre fant jeg ingen av mine som gravlagt på denne vakre kirkegården, men fulgte gjerne med likevel. Man ser jo en del "kjendiser" på slike store steder. Dessuten finnes det jo mange krigsminnemerker der også. Bl.a. sovjetiske, britiske, amerikanske, danske, jugoslaviske, nederlandske, polske, svenske og norske krigsgraver.

Mitt reisefølge Liv, hadde laget seg ei liste over "sine" og fikk tatt noen flotte bilder i det fine høstværet. Det er kjekt med en "hjelpende hånd" når man skal ta bilder av gravsteder, da store planter/busker ofte dekker gravsteinene.


En liten ekorn hadde også funnet veien til kirkegården denne dagen. Her har Liv fanget den, mens den i et kort øyeblikk var nede på bakken etter litt mat. Artig liten krabat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar