mandag 22. februar 2010

Oslo-tur og Byarkivet nok en gang

Jeg er vel heldig vel. Min svigerinne tilbyr meg å bli med til Oslo i morgen, for å besøke Byarkivet nok en gang. Det er et par ting der som jeg må sjekke ut. Så mens hun er i møte, kan jeg "boltre" meg i FT og Adressebøker.
Denne gangen skal jeg forsøke å finne ut litt mer om min Oskar Huseby. Han befant seg i 1918 i Inkognito-gaten av aller gater. Håper ikke at han er så ukjent eller så hemmelig som gatenavnet tilsier.

Jeg har hittil funnet hans kone i Dødsfallprotokollene. De ble lagt ut på nettet for en stund siden, og inneholder endel bra opplysninger. Bl.a ser vi dødsdato og bosted, og hvem som ble etterlatt. Jeg håper på å finne eventuelle barn og kanskje hvor de bodde tidligere. Vielsen deres er hittil også en oppgave som jeg ønsker å finne ut av. Gleder meg til i morgen og krysser fingre for nye spennende funn.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar