torsdag 25. mars 2010

Som dagane går...

Heisann. Ja det går heldigvis fort mot både påske og vår fremover nå. Og deilig er vel det. Det har blitt litt lite med bloggskriving på meg i det siste, men dagen går jo med til litt av hvert da.

Ikke særlig spennende kanskje, men sist torsdag var jeg på DIS-Vestfolds årsmøte i Stokke. Valgene gikk greitt for seg, og både leder og nestleder ble gjenvalgt. Dessverre var det ikke så mange fremmøtte denne gangen, men de som var fikk høre og se litt om hvordan det kan være å overta et hus fra 1700-tallet og restuarere det. Marie Olausen var en flott foredragsholder og bildene hun viste oss underveis, var fortellende i seg selv. Her kan du lese mer fra hennes egen blogg om "Fattighuset"

I helgen var Arild og Ellen (sønn og svigerdatter) på weekend-tur til Bryssel, og vi fikk lov å ha lille Trygve på snart 3 år her hos oss. Det er mangt å høre fra små munner gitt. Vi fikk til og med lære oss sangen om Kaptein Sabeltann.

Klikk på denne så får du også høre Trygve synge om Kaptein Sabeltann, er en farlig mann...

Og når vi var ute og kjørte bil så måtte vi passe på så vi ikke kjørte for fort, for da kom politiet for å ta oss. Dessuten måtte vi stoppe når det var rødt lys, og når det var grønt igjen ... da kunne vi kjøre. Tydelig at noe sitter igjen etter lærdommen i barnehaven. På kveldene ble det litt sang og eventyrlesing. Vi koste oss masse og sov når vi ble trøtte nok :-) På søndag var vi på biltur til Hof og besøkte fetter Sander og kusine Christina.
Denne uken har jeg forsøkt å brodere litt på capen til Lenes bunad, og nå er den snart ferdig. Det nærmer seg jo 17.mai med raske skritt, så det er vel på tide.

Ellers har jeg en slektsdatabase som jeg til stadighet jobber litt med. Ikke så mye nytt som blir lagt inn, men det er masse kilder som hele tiden kan rettes på og gjøres bedre. Det er vel kjent for de fleste her at jeg holder på med slektsforskning, og den databasen blir man jo aldri ferdig med. Alltid noe som kan rettes på eller føyes til av nye opplysninger. En hobby man aldri blir helt ferdig med.

Jeg er er også (som så mange andre) på Facebook, og på tirsdag sendte jeg ut venneforespørsler til flere av mine fettere og kusiner. Det er jo en grei måte å holde kontakten med familien på. Man ser jo sjelden eller aldri noe til de, bortsett fra i forb. med begravelser, og det er jo litt synd da.



Idag har vi hentet Christina i byen. Hun har vært på kurs ved Døveskolen på Nedre Gausen Skole, sammen med likesinnede. Det var nok svært trivelig og hilse på gamle og nye venner. På veien hjemover, var vi innom barnehaven for å ta med oss Trygve hjem. Han ble veldig fornøyd da han fikk se Christina var med for å hente ham. Så "skravla" gikk mellom de to på veien til Hof. Ja det er kjekt at bestefar har bil og anledning til å hente og bringe.

Jeg fikk tid til en times gåtur idag også i det fine vårværet. Sola brøt igjennom skylaget, og varmet faktisk litt i nakken. Brøytekantene blir mindre og mindre, og all skitt og søppel kommer tilsyne. Det er ikke noe flott syn som møter en når man går langs hovedveien. Og det er dessverre ikke bare menneske-etterlatenskaper som ligger langs grøftekanten, men tydelig at menneskes beste venn også har vært ute på tur.

Da jeg kom hjem fikk jeg "snust" opp at det var
vaffeldagen idag. Så da fikk jeg en rimelig god anledning til å steke noen vafler. Vafler er alltid godt da, selv for en liten munn.



Ja som du ser her så har det vært litt aktiviteter her i huset, selv om det ikke har blitt så mye blogging. Vi gleder oss iallfall over at det går mot sol og vår. Jeg har faktisk også sådd litt blomsterfrø, sånn for morro skyld. Det er forøvrig maaange år siden sist. Kan jo bli litt artig å se hva det blir utav det.

1 kommentar:

  1. Så flink han var da :) Synd vi ikke fikk høre deg også XD

    Klem IngerS

    SvarSlett