torsdag 14. oktober 2010

Fotpleie er ikke luksus.

En gang iblandt trenger man litt velvære. Hvorfor ikke unne seg litt fotpleie tenkte jeg endag jeg gikk forbi utenfor lokalene til stedets fotpleier. Jeg bestillte en time dagen etter, og idag har jeg altså være der. Det var en nytelse som bare er til å anbefale. Det er ikke slik at jeg har problemer med negler og hard hud på helene mine, men litt god behandling og godt stell er jo noe som man bør unne seg innimellom.

Dessuten er det koselig å sitte og småprate, mens fotpleieren steller med føttene dine. Under samtalen kom det også fram at ca. 60 % av kundene hennes var kvinner. Så det er ikke lenger noen myte at menn ikke bruker anledningen til fotpleie. Tendensen er faktisk økene ble det fortalt.

Behandlingen min idag startet med et fotbad i deilig varmt, såpevann, og tørket godt. Neglene ble deretter smurt inn med aromatisk olje og klippet. Tørr, gammel hud ble fjernet på både tær og hel. Ny runde med krem ble påført, og litt mere massasje på føttene. Neglene fikk en ny runde med sliping og finpuss.

Hele behandlingen varte i en drøy time, og ble avsluttet med massasje på leggene. Det var det jeg hadde sett mest frem til. Jeg har hatt endel plager med sterk krampe i leggene mine i sommer, så det hjelper kanskje med litt behandling der også.
Det var utrolig lett å gå hjemover. Bena føltes myke og behagelige å gå på. Myke puter liksom. Dersom du ikke har forsøkt dette, så er det bare å anbefale. Bena dine har fortjent.

1 kommentar:

  1. Jeg er så heldig at jeg kan unne meg dette omtrent til "hverdags" når vi er i Florida, der er det billig, og nesten helt nødvendig fordi vi går i flip-flops hele tiden. Da må tærne se ok ut og hælene må stelles, ellers spredder de!

    Full runde med hender og tær inkludert pene farger: 35 USD! (og dette er ikke slaveri, de som gjør det eier salongen selv!) :D Det smaker fugl! Og enig med deg Anne-Lise, dette er ikke lenger "luksus". Det å ta vare på føttene sine er faktisk en viktig del av det å ha det fint, da varer bena og føttene litt "lenger!, og tar oss den ekstra "mila" når vi trenger litt til! :)

    Unn deg å kose deg - fordi du fortjener det!

    SvarSlett