onsdag 9. september 2009

Brannåsen i høstsol

Sliten, men veldig fornøyd med meg selv, har jeg akkurat kommet hjem etter en herlig tur opp til Holmestrand Turistforenings hytte på Brannåsen (Linken er visst ikke helt oppdatert ser jeg.) Det har faktisk vært et mål for meg i hele sommer, så da var det på tide å gjennomføre det også. Egentlig har jeg vært der oppe 2 ganger på under ei uke. Først på søndag 6. og så idag den 9. sept. Søndag var det jo "kom deg ut-dagen" og når starten på dagen viste seg fra sin aller beste side, var det jo bare å "sæla" på. Det var vel min sønn og hans fam. som egentlig dro meg opp av go`stolen, vekk fra data`n og ut i marka. Det var tungt og varmt og langt.... men de var hyggelige og ventet på mor i de tyngste bakkene. Jeg bruker vel ca 1.5 timer oppover tenker jeg, med den dårlige kondisen jeg har. Hehe. Men det er herlig når man først kommer opp da.

På helgene er det åpen hytte og muligheter for å kjøpe litt munngodt. Det smaker jo alltid med en kaffe eller en liten sjokolade. Usikten er det heller ikke noe å klage på. Fra utsiktspunktet kan man se Sande-bukta og langt utover Oslofjorden, og det var mange som hadde benyttet den flotte dagen til å nyte høstsolen.

Lille Trygve på 2 1/2 år måtte utforske naturen litt der oppe, og en liten vanndam var jo ikke å forakte heller. Han ble riktignok båret opp i bæremeis, men gikk også på sine egne, små bein.

Idag gikk jeg, den ca 8 km lange, turen sammen med Kåre (min mann). Det føltes ganske greitt oppover, men det ble varmt idag også... At jeg aldri skal lære å kle meg riktig. Puhh. Like fint vær, like fin utsikt og like hyggelig turkamerat. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar