onsdag 22. desember 2010

Sånn, da kan jula komme.

Setter meg ned litt mellom juleforberedelsene her. Det er deilig og slappe av med PC`n og koble av fra julemaset. Vel mas og mas, det er vel aller helst jeg selv som maser meg opp tror jeg. Men det er jo kjekt å bli ferdig med det man har tenkt å gjøre klart da.

Kakene er i boks, og det meste av julematen er kjøpt inn og ligger i fryseren. Alle julegavene har vi handlet for ei stund siden. De venter bare på innpakningen og en liten merkelapp, og ivrige små barnehender som skal åpne dem.

I går vasket jeg kjøkkenskapene, og du verden det trengtes. Men nå er det altså gjort. Vinduspuss og julegardiner er også på plass. Idag er soverommene nyvasket, og sengene har fått nytt sengetøy. Gleder meg til å legge meg i kveld. Ikke bare pga. nytt sengeskift, men mest fordi jeg er sliten kjenner jeg.

Juletreet står inne i stua og venter på julepynten, men lysene er på plass allerede. Alle eskene med julestasen er hentet opp i fra kjelleren. Lurer nesten på hvor jeg skal plassere alle nissene mine jeg, men finner vel en plass i år som ifjor.

Det er godt å kunne være inne i disse kalde desemberdagene. Gradestokken har holdt seg på rundet 15 - 20 kalde grader nå i mange dager nå ja uker kanskje. Tenker på alle de som har sin arbeidsplass ute nå, og ikke minst de som ufrivillig må oppholde seg ute av andre årsaker. Takker og er glad for at jeg kan fyre og være inne.

Sender også varme tanker og julehilninger til alle dere som stikker innom og leser bloggen min, og håper at du finner interesse av å følge meg også i året som kommer.

God jul til dere alle.

1 kommentar:

  1. Fortsatt god jul til deg og dine Anne-Lise. Ønsker deg et Godt Nytt År.
    Hilsen fra Else Marie

    SvarSlett