torsdag 2. desember 2010

43 år og fremdeles gift

Ja tenk det :-) Idag er det faktisk 43 år siden min mann og jeg giftet oss i Våle kirke. Jeg husker at det var veldig kaldt, men ikke så mye snø som idag. En flott dag var det i allefall. Det var tidlig opp for å komme seg til frisørdamen. Det skulle jo pyntes og stelles både hud og hår må vite. Og ikke minst påkledning av "verdens flotteste" brudekjole. Men det var bare det at når jeg var ferdig pyntet på håret, så hadde jeg/vi (les frisøren) glemt at jeg hadde en genser med trang hals på meg. Etter mye om og men fikk vi av genseren, og ferden til kirken begynte.

Der sto min tilkomne og trippet og ventet, og inne i kirken satt våre foreldre, søsken, forlovere og alle gjestene.Kirken var så nydelig pyntet, med blomster og hvite laken + et hvitt saueskinn som lå på alterringen.
Det var en vakker tale som presten holdt, og etter vielsen og alle gratulasjonene, bar det avsted til fotografen i Horten sammen med våre forlovere.

Bryllupsfesten ble holdt på Fjeldborg Ungd.lokale, og der var det pyntet til skikkelig fest. Det var ca. 70 gjester, og mine aller nærmeste hadde i fellesskap laget all maten selv. Ved middagen var det ikke så mange taletrengte akkurat, men sanger var det all mass.
Det var også masse kaker og kaffe, og utpå natta ble det litt ertesuppe til den som ville ha. Dans var det også til trekkspillmusikk, og jammen tror jeg bruden tok en sang også jeg.

Gavebordet var så overfyllt at at vi ble helt overveldet. Det var faktisk 2 stk middagsservicer og 2 stk kaffeservicer, og de er inntakte fremdeles. Jeg gleder meg til å bruke det ene til jul igjen. Av andre ting kan jeg nevne div. fat, kjeler, glass, masse sølvtøy, masse tinn, blomstevaser, duker, håndklær osv... (+sikkert noe som er glemt)

Utpå morgenkvisten, da det var på tide og dra hjem tok vi turen innom min kjære arbeidsplass for Psykiatriske pasienter. Og der ble det stor ståhei. Ca 40 pasienter flokket seg om oss og ville "ta på" de flotte menneskene. De fleste av de hadde nok aldri sett et brudepar tidligere, så dette ble nok for dem en stor opplevelse.

Men altså idag er dette 43 år siden, og min kjære kom hjem med en flott blomstergruppe til oss. Takk og gratulerer med dagen idag Kåre. Vi har mange fine minner gjennom alle disse årene. Ikke minst har vi vår lille familie på tre sønner to svigerdøtre og fire flotte barnebarn og dele resten av livet vårt sammen med. Håper at det blir mange år til sammen med dere alle.

4 kommentarer:

  1. Det er kjekt når to mennesker holder sammen så lange! I dagens samfunn er ikke det en selvfølge!
    Jeg ble født da dere hadde vært gift i ett år...he,he! Men jeg har vært gift i 11,5 år selv, og det er flott!

    Stå på, håper dere finner ut om slekta, og den sleden var jo et syn!! Kjempeflott!! :)

    Ha en god helg!

    SvarSlett
  2. Gratulerer med dagen. God helg og advent!

    SvarSlett
  3. Jeg ser jeg er litt sent ute, men dette må jeg være med på, en stor gratulasjon til dere begge. Det har vært en hektisk tid med huset fullt av folk og barnebarn og i tillegg en del ting som har gjort at kommentarene og også bloggene har lidd litt.

    Det blir vel vanskelig å slå dere med våre 40 år for noen dager siden - så det prøver jeg ikke på. :) Hei så lenge igjen, med en klem og ei rose til dere begge to med håp om mange gode og glade år fremover.

    SvarSlett
  4. God kveld i natten Anne - Lise!
    Er på en sjekkerunde jeg, for å se om alle damene mine har det bra. :) Og om noe nytt har skjedd. Jeg maser ikke, men en blir jo litt engstelig når det blir så stille som nå. :) Det kan jo ha noe å gjøre med jula, kanskje. :)

    Hei så lenge, så "treffes" vi vel snart igjen på en blogg eller to.

    SvarSlett