torsdag 14. juni 2012

Holmestrand Kulturfestival 2012

Ja så er det tid for kulturfestival i byen min igjen, fra 14. - 24. juni. Det har skjedd endel fornyelser i byen siden ifjor sommer, men fremdeles gjenstår det endel finpuss nede ved bryggene. Litt kantlegging og asfaltering må til slik at damene kan gå med finskoa på, og ellers blir det nok litt beplantning med nye blomster og trær langs bryggekanten.

Akkurat nå ser det veldig uferdig ut iallfall. Sand grus, murpuss og store kantsteiner dominerer i store deler av Havnegata. Men det blir bedre bare det blir bra, pleide bestefar å si....

I tillegg til pyntinga nede ved kaia, så har den nye Havnekroa åpnet. Det skjedde visstnok 17.mai, men vi har ennå tilgode å stikke innom der. Må forsøke det nå under Kulturfestivalen. Det vil si vi har prøvesmakt en soft is da, og den var iallfall godkjent.


Bildet på høyre side er Duun-huset, hvor Olav Duun bodde mens han var her i Holmestrand. Kanskje jeg må ta benytte anledningen å ta meg en tur hit. Det ligger fint utpå fjellkanten og blir holdt vedlike av Duun-stiftelsen.


Jeg fant også en liten videosnutt fra butikken til urmaker Braastad. Den har blitt satt istand og skal åpnes som et "museum" nå i forb. med Kulturfestivalen. Det skal bli artig å se utstillingen fra gamle butikken som Håndverkerforeningen og Holmestrand Museum har laget. Utstillingen åpner den 15. juni.
Her forteller Jan Gunnar Flannum om gaven fra Fam. Brastad

Det er mye som skal skje i, og rundt omkring i byen vår denne helgen og hele neste uke, så nå blir det travelt for alle holmestrandinger. Festivalprogrammet finner du forøvrig her.  Masse godbiter for enhver smak. Jeg vil komme tilbake med bilder fra byen min senere.
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar