mandag 21. mars 2011

Det e' myjti som kjæm fram når snøen forsvinn

Endelig ser det ut til at den lange vinteren er over. Idag har vi vårjevndøgn og det vil si at dag og natt er like lange. Her er litt mere om jevndøgn for spes. intresserte.
I flg bildet mitt her så er det nok ennå ei stund til at all snøen er borte, men det går iallfall den rette veien.

Jeg har gått en times tur idag langs hovedveien, og det er utrolig hvor mye søppel det ligger i snøkantene. Skjønner ikke at folk bare kaster fra seg ting og tang når de er ute og kjører. Det ser helt forferdelig ut. En må jo se seg for når man setter ned beina jo, ellers risikerer man å tråkke oppi etterlatensskapene fra våre "søte" firbeinte venner. Vet ikke om jeg syntes at der er så søte jeg. Eieren burde iallfall gjøre sitt for at vi kan gå uten å bli grisete på beina. Kanskje greit at jeg ikke hadde med meg kamera på turen idag.

Men nok om det... Jeg løftet etterhvert blikket mitt litt mere opp, og i trærne var det fullt av liv. Fuglene sang så det var en fryd, og de ørsmå gåsungene var faktisk på vei ut av hammen. Og det var nydelig å kjenne sola som varmet i fjeset. Godt å komme igang med turene mine igjen. Det har blitt mye stillesitting i vinter kjenner jeg. Det er alltid tungt å komme igang, men du verden så godt det gjør. Deilig følelse å sette seg etterpå iallfall, og vite at alt fungerer som det skal. Det tar litt tid og bygge seg opp igjen, når man har vært sløv med treninga hele vinteren.
Men nå ser jeg fram til våren og den herlige tiden vi har foran oss.

1 kommentar:

  1. Fullstendig enig med deg om dette. Jeg går også ofte selv å irriterer meg over alt det rotet som ligger og slenger. Ufyselig og helt unødvendig!

    Hei igjen og flotte dager fremover!

    SvarSlett