tirsdag 17. februar 2009

Folketelling 1875

Da har jeg endelig starta opp med registering av FT 1875 jeg også. Det var stadig vekk spørsmål og hint om hvorfor prøver ikke du også? Det er så enkelt så... Jo jo det er kanskje det tekte jeg. Så da sitter jeg her da, men min registrering.

Den siste oppfordringen kom idag fra selveste lederen i DISNorge med en Pressemelding Her finner du hjelp til både hvordan registrere seg og hjelp til å komme igang.

Så da var det vel bare å sette igang da. Det er blitt laget en flott arbeidsinstruksjon av Liv Ofsdal, så det burde ikke være så vanskelig. Men den som fikk problemer var jo selvfølgelig meg. Jeg er ei kløne når det gjelder å lese bruksanvisninger, så det er vel den største årsaken.

Men da har jeg ei kjempesnill svigerinne som hjelper meg da. Er det noen sak, sier jeg bare. Da er det bare å avslutte denne Batch`n, og laste ned en ny. Oppfordringen går videre til dere som har lyst på en liten dugnadsjobb. Det skal iallfall bli et flott tillegg i kildematerialet etterhvert. Folketellinger i perioden mellom 1865 og 1900 kan inneholde mange fine opplysninger. Lykke til med registreringen alle sammen. Alle monner drar heter det jo....

2 kommentarer:

  1. Hei Anne-Lise!

    Sånn skal det være. :)
    La oss håpe at mange følger ditt eksempel så blir jobben fort ferdig.

    SvarSlett