mandag 9. august 2010

Sommerens ferietur

I sommer har jeg besøkt en venninne av meg, som jeg har blitt kjent med i tiden som lungesyk. Hun har ved flere anledninger bedt meg og min mann komme og besøke dem på deres hytte/hus i Galdal Kvinesdal. (På YouTube fant jeg denne linken, og ca 6.28 ut i filmen ser du huset hvor vi bodde.)

Vi dro hjemmefra på tirsdag, og turen ble lagt nedover E-18 til Arendal, videre mot Evje, Hægebostad og Kvinesdal. Det var er kjempeflott tur, med mye flott natur. Ikke tatt så mange bilder herfra, da vi var mest konsentrert om å komme oss fram til målet for turen vår.
Vi ble hjertelig mottatt av vertskapet, og munndiareèn var igang. ...og for en plass vi hadde kommet fram til. Med flott utsikt og ville dyr i nærområdet, ble vi hensatt i en drømmeverden. En kongelig middag med biff og div. tilbehør ble servert utpå kvelden, og vi hadde en fin kveld sammen. Dagen etterpå "overtok" vi huset, mens vertskapet var på en liten dugnadsjobb for familien.

Benytter anledningen til å takke vertskapet for deres store raushet. Vi har hatt et flott opphold hos dere.

Vi fikk også se store deler av den enorme samlingen av "kuer" som var der. Jeg kaller det gjerne "kuhuset" for det var faktisk kuer i alle fasonger. Ikke aner jeg hvor mange gjenstander det var der, men det må være minst 1000.

Kopper, krus, skåler, glass, kuskinn-teppe, puter, duker, søppelbrett, lysestaker, poser til plastposer, div. pyntegjenstander. Bildene viser bare en liten prosent av alle ku-gjenstandene.



T.o.m kusokker til husets frue :-)



Dagene ellers tilbragte vi som turister. Vi reiste rundt i distriktet og oppdaget, og så en masse flotte steder. Men det vil jeg skrive litt mer om senere. Kvinesdal og bygdene rundt der har en utrolig flott natur. Hit drar jeg gjerne flere ganger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar