søndag 22. mars 2009

På ridestevne

I dag har jeg vært på ridestevne i Hof for å se på Christina (mitt barnebarn) i sprangridning. Hun har prata lenge om dette, og gledet seg veldig. I svart jakke og hjelm med hvit, høyhalset genser, hvit bukse og langskaftede sorte ridestøvler, var alt timet og tilrettelagt. I ridehallen var slekt og venner samlet for å se på, og alle jentene var selvfølgelig litt nervøse. Men med litt oppvarming roet nok nervene seg litt.
Konkuransen var godt igang, da plutselig en av hestene fikk litt for stor fart i en sving og skled overende. Jenta var så uheldig at hun fikk hesten over seg, og ble liggende nede. Det ble litt tumulter, og resten av ryttere og hester måtte forlate arenaen. For å gjøre historien kort, så gikk det ganske bra med jenta. Hun fikk en kraftig hjernerystelse, og ble hentet av ambulansen kort tid etterpå. Men måtte ligge på sykehuset til observasjon til imorgen. Stevnet ble utsatt en god time, og så var det hele igang igjen.

Men Christina, som skulle ri den samme hesten som falt, fikk naturligvis litt nerver. Ikke så rart det kanskje? Slike ting merker jo hesten og var meget urolig. Derfor valgte hun å trekke seg fra konkuransen, noe som sikkert var fornuftig gjort. Jeg håper jo ikke at dette skal ta fra henne lysten til å ri senere. Det er ingen hyggelig opplevelse å se sin beste venninne ligge urørlig på bakken, og vite at snart skal jeg ri på den samme hesten.
Men jeg tror og håper på at du snart er igang igjen Christina. Du er ei sterk jente. Stå på... og lykke til med fortsatt ridning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar