lørdag 1. mai 2010

Klargjøring til fine mai-dager

Ja nå kan mai bare komme. Jeg er klar. Igår ble det striglet og blåst i hagen. Og "sjefen" i huset sto for blåsten. Han hentet fram høytrykkspyleren og renset grillplassen for gammel skitt. ... og jeg skal si det ble rent ja. Her skal det grilles i sommer håper vi. Plassen er iallfall klargjort, så da er det bare å vente på finværet.

...og mor har forsøkt å pynte litt i blomsterbedet. Det har blitt noen nye planter, men det meste er kommet tilbake fra forrige år. Nå bare går jeg og håper på at været skal holde seg. Det er nok i det tidligste laget å plante ennå, så hittil ble det bare noen stemorsplanter i bakken. Men siden naboen skal ha konfirmasjon 2. mai, er det jo litt hyggelig å pynte litt her også.

Ellers har vi handlet litt til å ha i krukkene. De er det jo mulighet til å hente inn om kveldene, dersom varmen lar vente på seg. Ute på trappa har jeg plantet et par pelargonia + litt eføy. Jeg syntes at det ble ganske fint, og håper at eventulle gjester føler seg velkommen.

Denne lille piken her har jeg etterhvert planer om å plassere ute på plenen. Men med et par glade, fotballsparkende barnebarn står den nok tryggest på trappa inntil videre.



Borte ved terrassen har jeg i år, som i fjor, plassert to andre store krukker. De har også fått nye pelargonia og grønne eføyer. Jeg skjønner det ikke helt, men tror at jeg har fått "dilla" på disse fargerike platene. De minner meg veldig om min mormor som alltid hadde slike blomster i vinduene sine. Kanskje er jeg så heldig at mine barnebarn vil huske meg og mine pelargonier.. Det hadde jo vært koselig. Håper at jeg kan få til disse gode, gamledagse platene i år også.

Ønsker at mine lesere vil få mange flotte dager nå utover i mai. Det er nok mange som skal feire både konfirmasjoner og jubileum tenker jeg. Dessuten er det mye annet man kan feire, f. eks 1. mai og 17. mai. Gratulerer med dagene som kommer og lykke til....

1 kommentar:

  1. Så fint du har det. Har ikke plantet ut enda jeg, det er så kaldt om nettene men det varer nok ikke lenge nå. Høytrykkspyleren min har frosset i stykker i vinter i boden min. Den likte nok heller ikke 2 måneder med minus 15 grader.
    Ønsker deg en fin og blomstrende maimåned

    SvarSlett