torsdag 6. januar 2011

Hjelp, jeg har kjøpt meg nytt skiutstyr.....

Ja du leste riktig. Igår fikk jeg den elleville ideen at jeg fikk lyst til å gå på ski. Ikke så veldig rart det kanskje. Alle (nesten da) går jo på ski om dagen jo. I hvertfall virket det som om de gjorde det i fjor vinter. Det "tussa" med folk i løypene. Folk i alle aldre var ute og benyttet seg av de flotte naturopplevelsene det er.
Men når man ikke har ski, staver eller skisko/støvler, ja hva gjør man da ? Jo, enten lar man det bli med drømmen om skituren, eller drar til byens sportsbutikk og kjøper seg nytt utstyr.

Som tenkt, så gjort. Ikke noe å vente med. ... og ja, jeg kom hjem med det jeg trengte.
Men hvordan i allverden skal dette gå ?? Tør jeg entre skiløypene tru. Jeg har jo ikke hatt ski på beina på minst 35 år, så dette blir litt av et vågespill. Jeg gikk riktignok til innkjøp av bortoverski da, så et lite håp er det vel.


Nede på jordene her er det store, fine flater og trene seg på. Løypemaskinene har laget fine og innbydende spor, så nå er det iallfall ingen unnskyldning lenger. Kanskje jeg skal prøve meg som ledsager til vårt lille barnebarn på snart 4 år. Det er vel den beste starten tenker jeg. Eller kanskje det er han som skal ledsage meg ?


Det har kommet så masse snø her nå, så det er vel ikke så kjempestor fare for de helt store fallene. Jeg får sikre meg med at mobilen ligger tilgjengelig i lomma, så skal det vel gå bra. Utstyret kan jeg iallfall IKKE klage på. Da er det nok værre med skiferdighetene.

2 kommentarer:

  1. Hallo Anne Lise!

    Dette tror jeg absolutt går bra, helt sikkert! Bare husk på at bindingene skal festes på den peneste siden av skiene, den som vender opp. Fest de slik at den delen som vender oppover skal vare den delen som er fremst på skiene når du går.

    Sp er det stavene. Der er det viktig at den spisse enden skal vende nedover mot snøen, samtidig som den delen med løkka skal holdes i. Passer du på dette, samtidig som du husker det er bortover ski, da er det bare å sette i veg. :)

    Det med barnebarnet var sannelig ikke en dårlig idè. Så jeg ønsker deg en god tur, men ikke glem bloggene for det om det er moro dette da. :)

    SvarSlett
  2. Hei Anne Lise.
    Først Godt Nytt År. Lykke til i skiløypene, tøft gjort etter alle de årene. Kjøpte nye ski for x-antall år siden. De har hilst på snøen 3 ganger og ligger oppunder taket i garasjen. Kjøpte du smørefrie eller må du smøre de... det er mitt store mareritt. Mine ski ville gå bakover hele tiden og jeg framover... vi ble visst aldri enige.
    Redd barnbarnet mitt går fra meg i løypene og de to andre bor i Hammerfest, litt langt å reiser for å gå på ski.
    Ønsker deg mange riktig fine turer.
    Tar med meg hundene og går på bena tror jeg:o))

    SvarSlett