torsdag 22. april 2010

Litt nostalgi

Denne parafinlampa har jeg fått av mine foreldre for endel år siden. Jeg har aldri brukt den selv, men er et koselig gammelt minne. Syntes at den tar seg godt ut sammen med min Pelargonia, som har kommet med blomster etter en lang vinter.

Det er forresten føste gang jeg har fått denne gode gamledagse blomsten til å komme igjen. Husker at min mormor også hadde flere slik rosa pelargonia i sine stuevinduer. Syntes at de var så myke og deilige å ta i. Selv om hun sa at de måtte få stå i fred, kunne jeg ikke motstå anledningen til å kjenne på de.

1 kommentar:

  1. Hei Anne-Lise!
    Den lampa må du ta godt vare på, skulle gjerne hatt den :) Hadde jeg vært deg ville jeg ha spandert på meg litt lampeolje og brukt den ved spesielle anledninger, men det er jeg jo ikke :) .

    Jeg tror de var flinkere med plantene før, i alle fall enn meg. Kanskje det var for at økonomien var dårligere da, eller muligens fordi de hadde mer tid til omtanke. De kunne jo gjøre masse mens de hørte på radioen. Ikke vet jeg, annet enn at jeg greier å ta knekken på det meste av planter, unntatt Ildtunga som står i vinduet og tre Orkideer.

    Fortsatt fine og friske dager fremover ønsker jeg deg.

    SvarSlett