lørdag 1. mai 2010

Brunsnegler

Ursj og irsj for et ufyselig vesen. I fjor høst trodde vi at dette ekle, slimete krypet endelig var på tilbakegang fra vår hage. Da var det nesten ikke brunsnegler å se på plenen eller i gata her vi bor. Og vi hadde faktisk gledet oss litt til å gå en ny vår i møte. Ikke minst etter den lange og meget kalde vinteren vi har hatt her på østlandet. Nå måtte da vel denne mordersneglen endelig ha funnet veien til de evige jaktmarker...

Men sååå feil kan man faktisk ta. For i går kveld da jeg var ute en liten kveldstur, visste jeg nesten ikke hvor jeg skulle plassere beina. Det var tett i tett med snegler på gangveien. Og de hadde ikke tenkt å flytte på seg slik at jeg kunne gå "tørrskodd" forbi dem. Det er en pest og en plage for både folk og fe. Lurer på om myndighetene snart har tenkt å ta opp kampen og hjelpe til med å bli kvitt dette utrivelige og klissete, ekle krapylet. Jeg tror ikke at enkeltmennesker kan klare det alene. Her må det nok skarpere lut til for å komme i mål.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar