lørdag 23. juni 2012

Midsommeraften og bryllupsdager.

Ja så har altså sola snudd igjen da, og vi har starta på nedtellinga mot vinter. Uff nei, vi slår den tanken bort med engang.




Liker heller å tenke på at det idag er St.Hans-aften og tenker tilbake på året 2001. Den dagen var det virkelig flott vær, og ikke minst en uforglemmelig dag for brudeparet som idag kan feire sin 11 års bryllupsdag. Gratulerer til Lene og Ingar.

Vielsen var i Hof kirke, og bryllupsfesten ble holdt på Gamle Eidsfoss Hovedgård i et aldeles nydelig vær. Det var sol til langt på natt og alle gjestene hadde en fin kveld/natt ute på terrassen med mye deilig mat og drikke.

St.Hans-aften er nok en meget benyttet dag til bryllup både nå og i tidligerer tider. Idag, da vi var en liten sving innom Hagemanns-parken, ble et nygift ektepar fotografert etter alle kunstens regler. De fikk også noen små regndråper til brudesløret tror jeg. Det skal jo bety lykke etter gamle utsagn.
 


 Jeg må også minnes mine avdøde foreldre idag. Dersom de fremdeles hadde vært iblandt oss, kunne de  i dag ha feiret sin 65 års-bryllup. Men sender dem mange gode tanker, og håper at de feirer der de er nå. Syntes at bryllupsbildet deres er like flott å se på ennå, selv etter 65 år.

De to søte brudepikene er til venstre brudens tantebarn og til høyre brudens yngste søster.

Etter hva jeg har blitt fortalt ble bryllupet feiret på låven, som seg hør og bør på landet i eldre dager. Låven var pyntet til fest, og det var dans til ut i de små timer. Ja kanskje ennå lenger. Jeg vet iallfall at begge mine foreldre var glade i både musikk og dans, så de holdt nok "koken"


2 kommentarer:

  1. Gratulerer til Ingar og Lene!

    SvarSlett
  2. Så hyggelig og fin reportasje. Fint å se/høre tidens ulikheter i feiring.
    Sola snur, men det er først nå sommeren kommer.
    Hilsen Ingun

    SvarSlett