tirsdag 22. juni 2010

Utfordring fra Laila

Idag fikk jeg en utfordring av Laila, en av mine venner i DIS-Oslo/Akershus. Her ble jeg oppfordret til å finne det 10. bilde på bloggen min. Jeg tar gjerne utfordringen, så her kommer mitt bidrag.

Siden jeg skriver om litt av hvert som skjer litt rundt omkring, så ble det ikke noe slektsrelatert hos meg, men et annet, for meg, historisk minne.


Her kan du lese litt mer om historien min.

Jeg har skrevet litt om det å sitte foran radioen og notere rundetider på ferdiglagde skjema, og mimret litt om da bla. Knut "Kupper`n" Johannesen og de store gutta gikk runde på runde ute... Det ble litt om skøytehistorien til vår familie også.

Faktisk så ble det mange fine år på skøytebanen som foreldre til et par skøytefrelste gutter. Det er gode minner å ha, og det hender iblandt at vi blar litt i fotoalbumene våre og minnes alle de flott turene vi hadde. Jeg har dessverre ikke så mange skannede bilder fra disse turene, men legger inn et par som jeg har fått låne av Ingar. (min yngste sønn)

Da jeg skrev om dette i 2009, var det 25 år siden gutta boys gikk løp i Tønsberg. Ja tiden går, og jeg sier som Laila, man blir sittende og mimre litt og nesten glemmer at det var skrive jeg skulle gjøre.

Takk for utfordringen, som jeg gjerne vil sende videre til "Villmarkstausa"v/Ingun, "Livets Skole" v/Monica og "Tanker om litt av hvert v/Karl Halvorsen. Håper at dere finner fram til bilde nr 10 i bloggen deres, og forteller oss om det. Lykke til og God sommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar