tirsdag 27. oktober 2009

SA Kongsberg Del 1


Idag blir det tur til Statsarkivet på Kongsberg. Jeg har vært der en gang tidligere, men det var i min spede begynnelse med slektsforskninga. Da gikk jeg mest rundt for å titte og bli litt kjent med arkivet. Det var før de digitale kirkebøkene ble lagt ut på internett, så jeg benyttet sjansen til å se litt i microfishe-kortene også. Ikke hadde jeg bærbar pc heller, så dette blir en ny opplevelse... håper jeg.

Jeg er veldig spendt på hva jeg kan finne idag. Min plan er å finne litt fra div. skifter men jeg trenger nok litt hjelp i starten. Håper at det er mulig å spørre om det? Ellers så får jeg ta det som en kosetur. Ja, jeg har tatt med meg litt niste. Det kan bli en lang dag er jeg redd for. Det finnes nok mye intresant i et så stort arkiv. Gleder meg til å fortelle om turen senere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar