mandag 14. juni 2010

Cirkus Arnardo i byen

Ikveld har Arild, Ellen, Trygve og jeg vært på Cirkus Arnardo. Det er ganske lenge siden sist det skjedde, så det var et hyggelig gjensyn/gjenlukt med sagmuggen ja. Merket at det var ei spesiell lukt der iallfall. Det så ut som om Trygve storkosa seg, men det ble kanskje litt langtekkelig innimellom. Da var det greitt å ha en klovnekjærlighet på pinne og kose seg med. Jeg la spesielt merke til ham da de tre store elefantene kom. Da han fulgte ekstra godt med. Klovnene gjorde nok også inntrykk på junior da de dunka hverandre i hodet. DET er ikke lov. Jeg syntes at programmet deres iår var ganske bra. Litt for enhver smak som det jo bør være. Jeg legger ved tre bilder som jeg har lastet ned fra nettet og fotograf her er Fridgeir Walderhaug v/ Cirkus Arnardo 2010.



Gribben Kyra var bare helt enormt stor. Jeg hadde aldri forstillt meg at fugler kunne bli sååå store. Ellers fikk vi se forskjellige akrobater, sjonglører, trapeskunstnere, og flere klovner. Dessuten var det også flere fugler, katter og små hunder.

Bildet til høyre har jeg tatt selv. En ekte cirkusprinsesse, Helen Arnardo, som er tredje generasjon Arnardo. Dette er den 62 sesongen de kjører Norge på kryss og tvers.


Ellers var det veldig flott å se de store elefantene som nesten snudde seg rundt på en "femøring" Jeg er vel kanskje litt av den gamle generasjonen som mener at Cirkus = dyr, derfor så jeg fram til den opplevelsen igjen. Der ble jeg nok litt skuffet. Jeg savnet alle de flotte hestene som var med tidligere.

En annen artist som imponerte meg ikveld var gummimannen Araz Hamzayev. Han kommer fra Aserbajdsjan. Ta en titt på dette bildet + at du kan lese mer om programmet her. "Med sine spektakulære kroppsbevegelser utfolder han sin livskunst og inntar ekstreme positurer. Med en kropp som åpenbart er bygget opp av samme DNA som en seigmann, vrir han sine armer helt rundt, i 360 grader." Det var nesten så jeg ble kvalm av å bare se på ham. Jeg måtte snu meg vekk et par tre ganger, da det ble litt for ekstremt. Tenker nok at han syntes det var godt å få armer og ben i sitt rette leie igjen. Alt i alt en fin forestilling på en mandagskveld.

2 kommentarer:

  1. Såå morsomt Anne-Lise! Helen og Are (Helens bror) gikk i klassen brødrene mine! Vi vokste opp med elefantene og lamaer og hvite hester (jeg var redd dem da...) Det var ganske rart når de flytta ut av Ullensaker! Får lyst til å gå på sirkus igjen jeg!

    Vi har en dukke hjemme som brutter vant på basar (han var ikke direkte stolt og glad.. det var et par biler han ville ha) - klærne til denne dukken var det Bjørg Arnardo som hadde sydd, hun er moren til Are og Helen! :-) minner minner!

    SvarSlett
  2. Så hyggelig med sirkus og familie.
    Holder på med en detaljert historie fra slekta på "mors-gården".
    Det blir mitt prosjekt hvis det regner i sommer.
    Har tilogmed bilder fra før 1900;-))
    Nå holder jeg på med legdeungen,som vokste opp på gården. Historien hennes...Tok meg to år å finne riktig historie. Mulig jeg lager en egen blogg for historiene... Blir nok lite med ferie i år. God sommer til deg og dine!

    SvarSlett