torsdag 28. mai 2009

"Eidskogingen" Medlemsblad for Eidskog Slektshistorielag

Igår fikk jeg en veldig hyggelig overraskelse i E-postkassa mi. Nemlig medlemsbladet "Eidskogingen" fra Eidskog Slektshistorielag. Siden min mann har slekta si fra de trakter, så syntes jeg det er fint å kunne få litt innsikt i hva historielaget jobber med på andre steder.
Han har slekt fra både Teiglien og Fjellbubråten, så det finnes kanskje noe etterslekt igjen der også ?? Hvem vet....

Jeg finner jo ganske mye intresante artikler der, og mye historie blandt annet.
Dessuten er det en flott oversikt over kommende arrangementer utover sommeren. Her kan vi jo planlegge en tur eller to, og kanskje vi er heldige og treffer slekt der også??

I tillegg finner jeg en etterlysningsside som er fin og oversiktlig. Det ser ut til at de fleste få gode og utfyllende svar på sine slektsnøtter.

Bildet har jeg lånt fra historielaget`s hjemmeside og viser lokalene deres i Vestmarkaveien 55 Skotterud. Ikke så vakkert å se til utenfra, men innenfor veggene er det nok stor aktivitet og fint miljø tenker jeg. Det er iallfall tilgang til trådløst ADSL/Bredbånd og abbonement på den svenske tjenesten SVAR som er gratis til bruk for medlemmer.

Takker for tilsendt blad og håper at jeg kan besøke stedet engang i løpet av sommeren.

2 kommentarer:

  1. Hei Anne-Lise. Jeg er en helt ny blogger og sitter her og surfer litt på blogger med samme interessefelter som meg selv. Fant din og den er kjempefin. Min Eriksen slekt har også røtter fra Eidskog. Det kom en svensk hammersmed til Hof i 1718 med navnet Erich Carlsson Stålhandske. Han skal etter sigende ha arbeidet på jernverket. Jeg vet litt om han men det er smått med materiale. Ha et godt nytt år og jeg vil følge deg framover.
    Hilsen Else Marie Eriksen

    SvarSlett
  2. Hei igjen. Føler meg passe dum, men har tatt feil av Eidskog og Eidsfoss, ble så glad da jeg fant navnet og impulsiv som jeg er sjekket jeg ikke noe mer. Det er så lite ute på nett fra Eidsfoss og livet dere i gamle dager. Jeg vil følge bloggen din allikevel den er fin. Fortsatt god romjul
    Hilsen Else Marie

    SvarSlett