onsdag 18. mars 2009

På jakt etter våren...

Vårjakt ? Ja det var så flott vær idag, at jeg snappa med meg kameraet da jeg gikk på min faste "trimtur". Kanskje jeg kunne finne noen små vårtegn å kose meg med?

Man får liksom litt vårfornemelser når sola begynner å varme, og snøen raser litt ned fra de kjempehøye brøytekantene. Hører at det er vår. Lukter at det er vår, og ikke minst SER at det er vår.


Her kan du jo se et eksempel på hva jeg fant idag. Joda.... Gåsungene har kastet "hammen" på de greinene som ligger mest i solhellinga. Nydelig er de, og mitt første sikre tegn på vår. (Klikk på bildet så blir det større)


Men det tar nok ei stund til all snøen blir borte oppi gårdsplassen vår. Først så freser vi den vekk, og når det begynner å smelte, ja så spar vi den utover igjen??? Forstå det den som vil ......



Alle bildene er tatt idag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar