tirsdag 29. desember 2009

Nissefar på romjulssalg...

Det er ikke akkurat noen stort savn her i huset da, men når salget av julepynt og annet stas starter, ja da våkner drømmen om flere nisser hos meg.
Idag annonserte de romjulssalg på Dag`s Marked, og nedsatte varer til halv pris, ja da benytter jeg jo sjansen. Jeg var ganske tidlig ute for å skaffe meg den store nissefaren, som jeg hadde sett meg ut, da jeg var på julehandel der. Jeg syntes at denne karen her var så pen i ansiktet sitt, så jeg kunne ikke glemme ham. Det var nesten som om jeg var forelsket.... Hmmm, gamle kjerring.

Jeg har jo en del fra før, så det er ikke noe å klage på der, men det er faktisk plass til noen flere. Her ser du noen av de andre jeg har samlet i gjennom noen år. Dette er den aller nyeste jeg har anskaffet, og har fått hedersplassen ved stuedøra. Det er ingen smånisse akkurat. Den måler ca. 65 cm på strømelesten m/lue. Må ikke komme her og komme her.

Han kan jo passe på at lyset er tent i det juletreet som gubben kjøpte til jul for 2 år siden. Da feiret han jul alene, og syntes at det var nok julestemning med den røde søylen. Jeg lå som kjent for de fleste på sykehuset, og var ikke hjemme den julen. Derfor var det ikke noe skikkelig juletre det året. Kanskje det er noe av gleden ved å pynte litt ekstra til jul. Må ta igjen liksom..... Fortsatt GOD JUL.

1 kommentar:

  1. Eg kjøpte ein stor nissefar i fjor før jul eg, sette den opp nede i gangen så den sto der når Fruen kom ned om morgonen. Hun skvatt litt :-)

    Kjekt med nisser i huset, ikkje berre av den levande typa ;-)

    SvarSlett