onsdag 2. desember 2009

Adventstid

Ja det er visst snart jul igjen, og her i huset er jeg også igang med litt juleforberedelser. På søndag var det jo 1.advent, og julegateåpning i byen vår. Mens vi benyttet kvelden til hjemmekos i snøværet. Denne uken har jeg bakt boller, kanelsnurrer og skolebrød til å ha i fryser`n.

Jeg bare MÅTTE ha en ny nissefar til jul, så den ble innkjøpt igår. Koselig med nisser da. Denne har var litt spesiell. En glassnisse med batteridrevet lyskilde inni. Nå står han så fint og lyser i stuevinduet mitt.
Idag har jeg endelig fått pusset kjøkkenvinduene og hengt opp nissegardinene mine. Føler at det blir litt mer jul etterhvert nå ja.

Vi har "feiret" vår 42 års bryllups-dag idag. Og vi fikk en veldig hyggelig telefon fra vår forlover som ønsket å gratulerer oss. Det ble en laaaang samtale, med mimring om tiden som har gått. Hun er alvorlig syk, men akkurat idag var en av de gode dagene hennes. Håper at denne perioden varer veldig lenge. Sender henne mange varme hilsner, og takker for "hjelpen." Det var godt å høre at hun hadde det så bra. Det er også mye annet som kan feires i desember. Men det får vi komme tilbake til.

1 kommentar:

  1. Gratulerer med bryllupsdagen og til den nye nissen. Håper Du får en fin Jul - men hvor får Du all energien fra , gardiner og boller m.m.

    SvarSlett